उत्तराखंडी ई-पत्रिका की गतिविधियाँ ई-मेल पर

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

उत्तराखंडी ई-पत्रिका

उत्तराखंडी ई-पत्रिका

Friday, November 21, 2014

टूर ऑपरेटरों द्वारा ग्राहक प्रालेख / वर्गीकरण का विश्लेषण

Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators  

                         टूर ऑपरेटरों द्वारा ग्राहक प्रालेख / वर्गीकरण का विश्लेषण 

                     (Tourism and Hospitality Marketing Management for Garhwal, Kumaon and Hardwar series--111   
                                  उत्तराखंड में पर्यटन  आतिथ्य विपणन प्रबंधन-भाग 111   

                                                              लेखक ::: भीष्म कुकरेती  (विपणन  विक्रीप्रबंधन विशेषज्ञ )


 बजार चुनाव में टूर ऑपरेटर द्वारा ग्राहक प्रालेख या ग्राहक वर्गीकरण का विश्लेषण आवश्यक है।  निम्न प्रालेखों का विश्लेषण आवश्यक हैं -
१- एकला चलो , लिंग (स्त्री /पुरुष ) , युवा 18 -40 वय 
२- समृद्धि अनुसार वर्गीकरण अति समृद्ध।  मध्यम समृद्ध , साधारण समृद्ध
 ३-अपना घर है कि नही 
४-क्या ग्राहक विकसित देशों की और आकर्षित होते हैं 
 ५-भारत में उन्हें क्या आकर्षित करता है 
६- पहाड़ों के प्रति अनुराग 
७-उत्तराखंड के प्रति अनुराग 
८- उन्हें क्या भाता है ?
९- टूर ऑपरेटर सेवा से क्या चाहत है ? 

Copyright @ Bhishma Kukreti  21/11//2014  

Contact ID bckukreti@gmail.com
Tourism and Hospitality Marketing Management for Garhwal, Kumaon and Hardwar series to be continued ...

उत्तराखंड में पर्यटन  आतिथ्य विपणन प्रबंधन श्रृंखला जारी 

                                   
 References

1 -
भीष्म कुकरेती, 2006  -2007  , उत्तरांचल में  पर्यटन विपणन परिकल्पना शैलवाणी (150  अंकोंमें ) कोटद्वार गढ़वाल


Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators in  Marketing of Travel, Tourism and  Hospitality Industry Development  in Uttarakhand; Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators in  Marketing of Travel, Tourism and Hospitality Industry Development  in Haridwar Garhwal, Uttarakhand;Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators in  Marketing of Travel, Tourism and Hospitality Industry Development in Pauri Garhwal, Uttarakhand; Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators in  Marketing of Travel, Tourism and Hospitality Industry Development  in Dehradun Garhwal, Uttarakhand; Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators in Marketing of Travel, Tourism and Hospitality Industry Development  in Uttarkashi Garhwal, Uttarakhand; Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators in  Marketing of Travel, Tourism and Hospitality Industry Development  in Tehri Garhwal, Uttarakhand; Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators in  Marketing of Travel, Tourism and Hospitality Industry Development  in Rudraprayag Garhwal, Uttarakhand; Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators in  Marketing of Travel, Tourism and Hospitality Industry Development  in Chamoli Garhwal, Uttarakhand; Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators in  Marketing of Travel, Tourism and Hospitality Industry Development  in Udham Singh Nagar Kumaon, Uttarakhand; Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators in  Marketing of Travel, Tourism and Hospitality Industry Development  in Nainital Kumaon, Uttarakhand; Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators in Marketing of Travel, Tourism and Hospitality Industry Development  in Almora Kumaon, Uttarakhand; Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators in  Marketing of Travel, Tourism and Hospitality Industry Development  in Champawat Kumaon, Uttarakhand; Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators in  Marketing of Travel, Tourism and Hospitality Industry Development  in Bageshwar Kumaon, Uttarakhand; Analyzing Consumer Profiles by Tour Operators in  Marketing of Travel, Tourism and Hospitality Industry Development in Pithoragarh Kumaon, Uttarakhand

No comments:

Post a Comment

आपका बहुत बहुत धन्यवाद
Thanks for your comments